כיורים

כיורים למטבח

בחירת כיורים למטבח אינה עניין של מה בכך. כאשר אנו בוחרים כיור למטבחינו, המקום בו אנו מבשלים, מטגנים ויוצרים לא מעט לכלוך ואי סדר, עלינו לקחת בחשבון רב את הצורך בניקיון פשוט של הכיור אשר אינו מצריך שימוש בחומרים יוצאי דופן או השתעבדות למטבח בכלל ולכיור בפרט.

קיימות אי אלו שיטות להרכבת כיורים על מטבחים שונים, ביניהן הרכבה עליונה, הרכבה תחתונה, הרכבה שטוחה והרכבה אינטגרלית.
כיורים בהרכבה עליונה הם למעשה כיורים אשר שפתיהם נמצאות על גבי משטח העבודה. היתרון בהרכבת כיורים בשיטה זו היא העלות הנמוכה, שכן זוהי ההתקנה הקלה והפשוטה ביותר, כאשר החיסרון הוא סיכוי גבוה להצטברות לכלוך בין הכיור ומשטח העבודה- דבר המצריך ניקיון יומיומי של הכיור.

כורים בהרכבה תחתונה הם כיורים אשר שפתיהם נמצאות מתחת למשטח העבודה, ולמראית עין מתקבל מראה אחיד יותר ואסתטי יותר. היתרון בכיורים מסוג זהב הוא כאמור התקבלות שך מראה נקי ואחיד, כאשר החיסרון היחיד הוא העלות הגבוהה יחסית של ההתקנה הלא פשוטה.

כיורים בהרכבה שטוחה הם הכיורים הפופולאריים ביותר בימינו. מדובר בכיורים שביניהם ובין משטח העבודה לא קיים שום פער, דבר שמקנה מראה אסתטי מחד ומקל רבות על ניקיונם ועל תחזוקתם מאידך.

כיורים בהרכבה אינטגרלית הינם כיורים אשר לא ניתן להבחין בפער חיצוני או חומרי ביניהם ובין משטח העבודה כלל והם למעשה נראים כקומפלקס אחד. אלו הם הכיורים היוקרתיים ביותר בעולם המטבחים, והקלים ביותר לתחזוקה. ככאלו, עלותם היא גבוהה במיוחד, והם אינם מתאפשרים בכל חומרי הכיורים, אלא למספר חומרים ספציפיים כמו נירוסטה וזכוכית.

כיורים הינם ללא ספק חלק בלתי נפרד ואף משמעותי מאוד בבחירת מטבח או חדרי אמבטיה.
בימינו, כיורים ניתן למצוא בשלל צורות, צבעים וחומרים, וזאת בעקבות השאיפה של היצרניות השונות להעניק לכל אדם אפשרות לבחור את הכיור המתאים לו ביותר הן מבחינת תחזוקה ונוחות והן מבחינת עיצוב ואסתטיקה.

כיורים לחדרי אמבטיה

כיורים לחדרי האמבטיה, מכורח היותם במתחם נקי יחסית בו לא נאגרות שאריות מזון וכיוצא בזה, מאפשרים חופש פעולה גדול יותר בכל הנוגע למראם החיצוני ולניקיונם.

בין הכיורים הפופולאריים ביותר שיוצרו במיוחד עבור חדרי אמבטיה ניתן למצוא כיורים שמונחים, לכאורה, על גבי משטח שיש, מראה יוקרתי ונקי לכל הדעות, כיורים אשר חוצים את גבולותיהם ומעניקים חזות מעט פשוטה יותר (אלו הם הכיורים הזולים ביותר) וכיורים בולטים במקצת מעל השיש ומעניקים מראה סולידי אך עם זאת נעים למראה