שיש טבעי

טרם רכישת שיש למטרות כאלו ואחרות, אנו נתקלים במגוון סוגי שיש שונים: שיש טבעי, שיש אבן קיסר ושיש גרניט הם רק שלושה סוגים מיני רבים, כאשר ברוב המקרים ניתן לשמוע המלצות חמות על רכישת שיש טבעי.

שיש טבעי הוא שיש המורכב מאבן גיר טבעית לחלוטין שנוצרה במעמקי כדור הארץ כתוצאה מלחץ עז שפעל שם ומחום גבוה מאוד (הליך זה נקרא בלשון מקצועית 'התמרה'). שיש טבעי עשוי לרוב משלושה מינרליים פחמיים: סרפנטין, דולומיט וקלציט, אולם יש מקרים בהם מעורבים מינרליים נוספים או אחרים כמו קורצה, גרפיט וטלק.

שיש טבעי מעניק מראה רך ועדין למשטחים אותם הוא מצפה, ולכן משמש בעיקר לחיפוי קירות חיצוניים של בנייני מגורים, לריצוף ביתי, מקלחונים ,לעבודות פיסול, לבניית רהיטי אבן וכיוצא בזה.

היסטוריה ושימושים ראשוניים

שיש טבעי החל לשמש את בני האדם עוד בתקופות הקדומות בהן שלטו בארץ הרומאים והיוונים, ובאמצעותו היה נהוג לרצף ולבנות מקדשים, כנסיות, פסלים, רהיטים ועוד.

גם ביוון המיתולוגית השתמשו לעיתים קרובות בשיש טבעי לצורך בניית פסלים לאלים ושל האלים, ולצורך הקמת מקדשים. את האבן עצמה, נהגו לקחת היוונים מהרי איטליה הצפוניים (אותו מקור ממנו נהג לחצוב מיכאל-אנג'לו, האומן הנודע, לצורך פיסול יצירותיו).
חלק מסוים מן הפסלים שפוסלו באותה תקופה, אגב, ניתן למצוא עד עצם היום הזה- דבר שמעיד דבר או שניים על איכותו של השיש הטבעי ועל מידת עמידותו.

יתרונותיו של שיש טבעי

מבחינת מראה חיצוני, שיש טבעי ושיש מלאכותי (או לחילופין שיש שאינו טבעי במאת האחוזים) עשויים להיראות לעיתים קרובות מאוד אותו דבר, כאשר ההבדל הרב טמון בעיקר במרכיבי השיש וברמת עמידותו וחוזקו.



אחד מיתרונותיו הגדולים ביותר של שיש טבעי הוא העובדה שמדובר בחומר יוקרתי יותר, איכותי יותר, וטוב יותר, ולכן רבים המקרים בהם עולה ערך נכס הכולל שיש טבעי.


יתרון נוסף הטמון בהרכבת שיש טבעי הוא האפשרות לשנות את מראה השיש בכל פעם שעולה על רוחנו לעשות זאת; שיש טבעי ניתן להפוך למבריק, לבעל מראה מט ועתיק ועוד שלל אפשרויות משחק אשר אינן מתאפשרות עם סוגי שיש אחרים, אותם יש לאהוב כפי שהם ללא כל אפשרות לשינוי, למעט החלפת השיש כולו.


יתרון אחרון אותו אמנה הנוגע להרכבת שיש טבעי הוא כמובן המראה המיוחד שהוא מעניק למתחם בו הוא קיים- בבתים פרטיים, משווה שיש טבעי אווירה של חמימות ושל ניקיון, בעוד במבנים ציבוריים כמו ספריות, מוזיאונים וכדומה- מקרין שיש טבעי יוקרה ואנינות טעם.

לצפייה בגלריית תמונות המלאה לחצו כאן